Известие

Collapse
No announcement yet.

V6: Къде се намира baro pressure сензора?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от Boby Покажи съобщение

    Това е датчик за атмосверно налягане. Не е мап сензор.
    +1



    ---------- Post added at 10:27 ---------- Previous post was at 10:20 ----------

    Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщение
    Напротив паце MAP сензор е ! Това ,че си модератор не значи,че трябва да пишеш глупости
    http://www.iauto.lt/detales/1315733/..._101_001_BOSCH

    Да не бързаме толкова с квалификациите!

    Принципно и MAP сензорът и този за атмосферно налягане работят на един и същи принцип и мерят налягане. Разликата е в това, че MAP сензорът има пневматична връзка с всмукателния тракт а този за атмосферно налягане няма.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      +1



      ---------- Post added at 10:27 ---------- Previous post was at 10:20 ----------




      Да не бързаме толкова с квалификациите!

      Принципно и MAP сензорът и този за атмосферно налягане работят на един и същи принцип и мерят налягане. Разликата е в това, че MAP сензорът има пневматична връзка с всмукателния тракт а този за атмосферно налягане няма.
      Аха добре ще приемем,че не е МАП !
      П.П
      Колегата администратор ако се чувства обиден му изказвам извинение /chiedere scusa /
      Last edited by eproHD; d.m.y г., 10:55.
      Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
      Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
      sigpic

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Boby Покажи съобщение
        [SIZE=1]---------

        ---------- Post added at 22:40 ---------- Previous post was at 22:37 ----------



        Това е датчик за атмосверно налягане. Не е мап сензор.
        Напротив,има от този вид и МАП-ове,само че имат щуцерче на мястото на дупката.В линка който съм показал,е изрично написано Inatke manifold pressure sensor,ти го преведи както искаш,просто са объркали снимката.

        П.С.Факт е,че тази кола няма такъв,италианците въобще не ползват такъв от преди 2000 г.,с изключение на 166 В6 турбо от първите версии.В по-новите си модели,включително дизелите,за атмосферно налягане се приемат данните от МАП-а докато колата е на контакт.
        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

        Comment


        • #19
          А на тези по-старите модели за които казваш, че са с MAP сензор, дебитомерите им какви са?
          Аз не мога да разбера смисъла от комбинация между MAF и атмосферен сензор.
          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:24.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            А на тези по-старите модели за които казваш, че са с MAP сензор, дебитомерите им какви са?
            Аз не мога да разбера смисъла от комбинация между MAF и атмосферен сензор.
            Някои дебитомери са с клапа,някои с хот филм игла.Турбо колите няма как да нямат МАП сензор,повечето имат и дебитомер,на старите Фиати и Ланчи с турбо мотори,но с Марели електроника имат само МАП.
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
              Напротив,има от този вид и МАП-ове,само че имат щуцерче на мястото на дупката.В линка който съм показал,е изрично написано Inatke manifold pressure sensor,ти го преведи както искаш,просто са объркали снимката.

              П.С.Факт е,че тази кола няма такъв,италианците въобще не ползват такъв от преди 2000 г.,с изключение на 166 В6 турбо от първите версии.В по-новите си модели,включително дизелите,за атмосферно налягане се приемат данните от МАП-а докато колата е на контакт.
              За това което говориш ти съм съгласен. Просто писах от телефона и обърках постовете. Исках да цитирам поста на "баце-то", което не е МАП сензор.

              Както и да е. Всичко е точно.
              Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
              Opel Astra J
              ex:
              Alfa Romeo 164 2.5TD
              Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
              Alfa Romeo 164 2.0T.S.

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                Някои дебитомери са с клапа,някои с хот филм игла.Турбо колите няма как да нямат МАП сензор,повечето имат и дебитомер,на старите Фиати и Ланчи с турбо мотори,но с Марели електроника имат само МАП.
                За MAP при турбинаторите не го коментираме.
                Въпросът беше при атмосферен мотор, защо ако дебитомерът е хот-филм, т.е. MAF, му трябва и сензор на атмосферно налягане.
                Виждам единствено смисъл от такъв сензор, ако дебитомерът е механичен. Т.е - мери литри вместо килограми.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  За MAP при турбинаторите не го коментираме.
                  Въпросът беше при атмосферен мотор, защо ако дебитомерът е хот-филм, т.е. MAF, му трябва и сензор на атмосферно налягане.
                  Виждам единствено смисъл от такъв сензор, ако дебитомерът е механичен. Т.е - мери литри вместо килограми.
                  Ааааа затва мое да питаш италианците
                  Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                  Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                  Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                  Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                  Comment


                  • #24
                    Как ще обясните факта, че атмосферното налягане се мери постоянно (автора на темата да каже дали се менят стойностите в движение)? И имаме две стойности за налягане - атмосферно и налягане на пълнене (турбо двигателите)?
                    За EDC-та съм сигурен, че имат сензор вътре, модели от поне 10 години насам. Все пак всичко е Бош.
                    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                    Lancia Kappa JTD '98 -

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                      Как ще обясните факта, че атмосферното налягане се мери постоянно (автора на темата да каже дали се менят стойностите в движение)? И имаме две стойности за налягане - атмосферно и налягане на пълнене (турбо двигателите)?
                      За EDC-та съм сигурен, че имат сензор вътре, модели от поне 10 години насам. Все пак всичко е Бош.
                      Най-вероятно са вградени в ECU - то. Вече съществуват доволно прецизни и евтини сензори за атмосферно налягане в SMD корпус.

                      Въпросът е, каква роля играят.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                        Как ще обясните факта, че атмосферното налягане се мери постоянно (автора на темата да каже дали се менят стойностите в движение)? И имаме две стойности за налягане - атмосферно и налягане на пълнене (турбо двигателите)?
                        За EDC-та съм сигурен, че имат сензор вътре, модели от поне 10 години насам. Все пак всичко е Бош.
                        Ами налягането не се променя, поне не и докато запаля двигателя и го форсирам на място. В движение не съм замервал. Дали не се определя индиректно някак си?
                        @ecotronic, само да потвърдя, че я няма джаджата, на горната снимка, пак проверих. Относно датчик в ЕКУ-то, съмнявам се да има, защото все пак е правен преди 2003-та година този мотроник ме 7.3.1.
                        Last edited by 156; d.m.y г., 11:16.
                        '05 166 V6
                        '98 156 2.0 TS ex ...

                        Comment


                        • #27
                          Индиректно може нещо да се определи на база обороти на двигателя, TPS, реално измерено количество и температура на въздуха от дебитомера, но ще е доста неточно а и не виждам смисъл.

                          При ECU - та с вграден сензор на атмосферно налягане има логика от такъв сензор - ситуацията в която дебитомерът се скапе, ECU-то го игнорира и започне да се ориентира за количеството въздух по TPS - а, оборотите, температурата и атмосферното налягане.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Индиректно може нещо да се определи на база обороти на двигателя, TPS, реално измерено количество и температура на въздуха от дебитомера, но ще е доста неточно а и не виждам смисъл.

                            При ECU - та с вграден сензор на атмосферно налягане има логика от такъв сензор - ситуацията в която дебитомерът се скапе, ECU-то го игнорира и започне да се ориентира за количеството въздух по TPS - а, оборотите, температурата и атмосферното налягане.
                            Ами аз точно това казах,според мен в хибридния корпус на 7.3.1. няма как да има вграден сензор,а налягането се изчислява според показания на различни компоненти,и мен ако ме питате на тази кола и трябва само за студения старт.А колкото до това колко ще е точно,ами има си някакъв алгоритъм,който обикновено е пълен ташак.Ако знаеш при селетата какви съм го ял,заради температурата на съединителя,която се изчислява чрез алгоритъм,според показанията на различни датчици.

                            ---------- Post added at 10:42 ---------- Previous post was at 10:41 ----------

                            Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                            Как ще обясните факта, че атмосферното налягане се мери постоянно (автора на темата да каже дали се менят стойностите в движение)? И имаме две стойности за налягане - атмосферно и налягане на пълнене (турбо двигателите)?
                            За EDC-та съм сигурен, че имат сензор вътре, модели от поне 10 години насам. Все пак всичко е Бош.
                            Ама ЕДЦ-та не са хибридни,а и при някои модели,като изключиш МАП-а се променя и атмосферното налягане.При тях играе роля и евро стандарта,който покрива системата,явно има доста промени в управлението на двигателите.
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment


                            • #29
                              Ето малко данни, които отразяват как се държи колата:
                              Забележете как натоварването в 09:03:47 се покачва след отпускане на педала на газта (accelerator position) Точно така се и усеща. (Газ до ламарината, върви горе/долу, след това леко отпускам и колата тръгва яко) .
                              Освен това ъгълът на дросела показва > 90 градуса????
                              Налягането се мени минимално: от 894 до към 905 милибара (ХПа).

                              Ето и линк към ексела:
                              https://www.dropbox.com/s/vidhfujj6m...2015.xlsx?dl=0
                              И към картинката само, че форумът я разваля нещо:
                              https://www.dropbox.com/s/apje2l4swk...raph1.png?dl=0
                              Attached Files
                              Last edited by 156; d.m.y г., 12:06.
                              '05 166 V6
                              '98 156 2.0 TS ex ...

                              Comment


                              • #30
                                Днес пробвах още нещо: температурата на в-ха се показва 27.3 градуса, при 21.3 температура на антифриза. Това при кола, непалена 2 дена. Пробвах и с 2 други датчика - същата разлика. Лкато лъхна леко в дебитомера - температурата се покачва. Субективното чувство е за 21.3 градуса, а не за 27.3. Дали тази разлика е в рамките на допустината грешка?
                                Първоначално публикувано от robygas Покажи съобщение
                                Според мен проблема ти е в генерацията.
                                Как да го проверя това? Преполагам, че трябва да се мери налягането в изпуск. колектор? Не се чуват никакви странни звуци от ауспуха, нито пък мирише на яйца... Освен това не знам кой ще се наеме да премери налягането на изпускателния колектор?
                                '05 166 V6
                                '98 156 2.0 TS ex ...

                                Comment

                                Working...
                                X